loading...

پاسپورت

بازدید : 86
شنبه 18 بهمن 1399 زمان : 12:55

فرق ویزا و پاسپورت,تفاوت ویزا و پاسپورت,فرق ویزا و پاسپورت چیست

فرق ویزا و پاسپورت چیست؟

فرق ویزا و پاسپورت در ماهیت آنهاست. فرق ویزا و پاسپورت در مدت زمان اعتبار آن ها، نحوه تمدید و صدور و شکل ظاهری آن ها و زمان استفاده از انها نیز می باشد.

فرق ویزا و پاسپورت در چیست؟

ویزا و پاسپورت دو مقوله جدا از هم و دو سند جداگانه اند. فرق ویزا و پاسپورت در ماهیت آنهاست هر چند که هر دو برای سفر به کشورهای مختلف مورد نیاز می باشند. ویزا یک سند رسمی ست که به شخصی برای اقامت در یک کشور خارجی اعطا می شود. در حالی که پاسپورت یک سند شخصی ست و در پاسپورت قید می شود که شما شهروند قانونی کشور خود هستید، به عنوان مثال ایرانی هستید مثلا زمانی می خواهید به انگلیس وارد شوید باید پاسپورت خود را در انگلستان به گمرک نشان دهید تا به شما اجازه ورود به خاک کشور بدهد.

پاسپورت توسط کشور خود شما صادر می شود تا هنگام مراجعه به کشورهای دیگر سند هویتی داشته باشید و سندی دال بر اثبات هویت و شهروندی شماست اما ویزا مهری است که توسط کشور مورد نظر (یا به محض ورود و یا قبل از ورود ) در کشور روی پاسپورت زده می شود این عمده ترین فرق ویزا و پاسپورت است و بر همین مبناست که به شما اجازه حضور در آن کشور را به عنوان گردشگر یا نیروی کار و...داده می شود.

پاسپورت چیست؟
پاسپورت سندی است که در هر کشور دیگری، هویت شما را تایید می کند. پاسپورت، دفترچه ای دولتی ست. پاسپورت یک سند رسمی دولتی که هویت و شهروندی فرد را تایید می کند و برای (امکان) مجدد ورود به کشور به عنوان شهروند الزامی است در واقع شناسنامه، تابعیت و مالکیت اجازه سفر به کشورهای خارجی است. سند مسافرتی که توسط یک دولت ملی صادر می شود و معمولا دارنده آن را به عنوان تبعه کشور صادر کننده، معرفی می کند و درخواست می کند که فرد اجازه ورود و عبور از کشور های دیگر را دارد.

فرق ویزا و پاسپورت در این است که پاسپورت حق حمایت قانونی در خارج از کشور و حق ورود به کشور تابعه مرتبط است. پاسپورت حاوی عکس دارنده، امضا و تاریخ تولد، ملیت و بعضی اوقات سایر موارد که جهت شناسایی فرد است، می باشد.

فرق ویزا و پاسپورت,تفاوت ویزا و پاسپورت,فرق ویزا و پاسپورت چیست

تفاوت ویزا و پاسپورت


ویزا چیست؟
ویزا سندی است برای سفر به کشوری غیر از کشور خودتان و برای بازدید های یک یا چند منظوره کشورهای دیگر معتبر می باشد. در واقع ویزا تایید می کند کشور مقصد قانونا اجازه ورود به تبعه کشورش را به شما داده است. ویزا یک مهر در صفحه ی پاسپورت می باشد، یک سند رسمی دولتی است که به طور موقت اجازه می دهد در کشوری که از آنجا بازدید می کنید حضور داشته باشید.

بسیاری از کشورها برای ورود به کشورهایی غیر از کشور خود به ویزا نیاز دارند و ویزا تمبری در پاسپورت است و از کشور مقصد(کشوری که از آن بازدید می کنید) اخذ می شود. ویزا اعلام موافقت با ورود، رسمی از سمت یک کشور است که در پاسپورت شخص درج می شود و اجازه ورود هر فرد را به کشور مقصد تایید می کند و چگونگی این (زمان ورود و مدت اقامت و موارد این چنینی)موضوع مشخص می شود در واقع چه مدت و چگونه اجازه اقامت در کشور مقصد را خواهید داشت. ویزا تاییدیه ای است که به دارنده پاسپورت اعطا می شود و به صاحب پاسپورت اجازه ورود رسمی یا ترک و اقامت در یک کشور را برای مدت زمانی معین می دهد.


فرق ویزا و پاسپورت؟
از تعاریف فوق فرق ویزا و پاسپورت کاملا مشخص شد، بسیاری از کشورها در تلاشند تا خصوصیات بیومتریک را برای پاسپورت های خود بدست آورند تا بیشتر مورد تایید مجامع بین المللی باشد. این باعث می شود فرد ارائه دهنده پاسپورت دارای وجه قانونی بیشتری باشد. مهری که بر روی پاسپورت به عنوان اجازه ورود می خورد، سندی است که توسط یک کشور صادر می شود و به یک فرد خاص اجازه می دهد تا به طور رسمی درخواست ورود به کشور را در طی یک دوره زمانی خاص و برای مقاصد خاص صادر نماید.

اکثر کشورها نیاز به داشتن ویزای معتبر به عنوان شرط ورود افراد اخراجی را دارند اگر چه برنامه ای برای معافیت از این شرط وجود دارد به طور معمول مهر و امضا ضمیمه پاسپورت می شود و فرق ویزا و پاسپورت دقیقا همین است .بعضی اوقات به صورت جدا گانه ایی این مجوز ها(پاسپورت و ویزا) صادر می شود. ویزاها با در خواست و اجازه ورود یا خروج از یک کشور صادر می شود، برای برخی از کشورها از مجوز رسمی برای ورود و خروج بیگانه در کشور متمایز است. عمده ترین فرق گذرنامه و پاسپورت در این است که پاسپورت یک سند هویتی برای کشورهای دیگر است و ویزا مهری است که از کشور مبدا بر روی این پاسپورت جهت اجازه ورود به کشور زده می شود. فرق ویزا و پاسپورت در این است که ویزا انواع مختلفی دارد و مقاصد فرد از سفر ، نوع ویزا را مشخص می کند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 84
  • بازدید کلی : 8801
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه