loading...

پاسپورت

بازدید : 215
چهارشنبه 7 آبان 1399 زمان : 16:07

اوکراین کجاست ؟

اوکراین یکی از کشورهای اروپای شرقی محسوب می‌شود که با کشورهای زیادی از جمله روسیه، بلاروس، لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی همسایه است. طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده اوکراین، دارای 14.2 میلیون توریست از سراسر جهان بوده است. شما نیز امسال می‌توانید یکی از این افراد باشید.

برخی از شهرهای این کشور همچون اودسا دارای سواحل زیبایی در کناره دریای سیاه هستند. در اوکراین معمولا کسی به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کند.

زبان رسمی مردم در این کشور روسی بوده و به همین خاطر سفر به آن شما را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند، اما اگر برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشید و به خوبی این راهنمای سفر به اوکراین را مطالعه کنید؛ اطلاعات زیادی از این کشور به دست خواهید آورد.


پایتخت اوکراین

شهر کیف پایتخت اوکراین است. کیف در بخش شمالی این کشور قرار دارد. طبق آمارگیری سال 2013 بیش از 2 میلیون و 847 هزار نفر در کیف زندگی می‌کنند که آن را تبدیل به یکی از پر جمعیت‌ترین شهرهای اروپا کرده‌اند.

پایتخت اوکراین

عبور رودخانه دنیپر از میان این شهر یکی از ویژگی‌های شاخص کیف به شمار می‌آید. رودخانه دنیپر یکی از رودهای طولانی در سراسر اروپا است که از 4 کشور روسیه، بلاروس و اوکراین می‌گذرد. رودخانه دنیپر در بخشی از قسمت‌های شهر چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای خلق کرده که می‌توان ساعت‌ها به آن خیره شد و لذت برد.

برای سفر به اوکراین چه ارزی با خود ببریم؟

واحد پول رسمی اوکراین گریونا است. البته بسیاری از فروشگاه‌ها در این کشور دلار نیز می‌پذیرند. همچنین شما می‌توانید پول‌های خود در دیگر واحدهای ارزی را در صرافی‌های این کشور به گریونا تبدیل کنید.

برای سفر به اوکراین چه ارزی با خود ببریم؟

اما پیشنهاد می‌شود مبلغ بیشتر پول خود را در واحد گریونا نگه دارید و بخشی از پول خود را نیز در واحد دلار به همراه داشته باشید. در این صورت خیالتان از بابت پول راحت خواهد شد.

هزینه سفر به اوکراین

پیش‌تر در مقاله هزینه سفر به اوکراین اطلاعات کاملی را در این مورد ارائه کرده بودیم. اما به طور کلی باید گفت اوکراین کشور چندان گرانی نیست و هر کسی می‌تواند با صرف هزینه‌های نسبتا پایین در این کشور سفر خوبی را تجربه کند.

میانگین هزینه سفر ارزان به اوکراین برای دو نفر: روزانه 700 گریونا

میانگین هزینه سفر متوسط به اوکراین برای دو نفر: روزانه 1700 گریونا

میانگین هزینه سفر لوکس به اوکراین برای دو نفر: روزانه 4000 گریونا

در آمار و ارقامی که در این بخش از راهنمای سفر به اوکراین ارائه کرده‌ایم هزینه‌های اقامت، وعده‌های غذایی روزانه، حمل‌ونقل و بازدید از مکان‌های دیدنی اعمال شده‌اند. پس باید مقداری را نیز برای دریافت ویزای اوکراین در نظر داشته باشید.

برای خرید بلیط هواپیمای اوکراین نیز می‌توانید از وب سایت علی بابا کمک بگیرید. همان‌طور که می‌دانید در این وب سایت پس از جستجو برای تاریخ مورد نظر بهترین قیمت‌های بلیط هواپیما برای شما به نمایش گذاشته می‌شود.

چگونه ویزای اوکراین بگیریم ؟

در این بخش از راهنمای سفر به اوکراین به سراغ ویزا خواهیم رفت. در ابتدا لازم خاطر نشان می‌کنیم که اوکراین جزو کشورهای عضو شنگن نیست. پس برای دریافت ویزای این کشور باید بصورت جداگانه اقدام کرد. هزینه ویزای عادی اوکراین 65 دلار و هزینه ویزای فوری اوکراین 130 دلار است.

هم‌‌اکنون آژانس‌های مسافرتی امکان دریافت این ویزا برای مسافر را ندارد و به همین دلیل نیز باید به صورت مستقیم از طریق سفارت اقدام کنید. اما ما اطلاعات مورد نیاز برای دریافت ویزای اوکراین را به شما خواهیم داد. همچنین توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای توریستی اوکراین باید ویزای نوع C یا همان ویزای کوتاه مدت را بگیرید.

طبق اعلام رسمی سفارت اوکراین هر کسی که بخواهد هر نوعی از ویزاهای این کشور را دریافت کند باید مدارک زیر داشته باشد. این مدارک را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • تکمیل کردن فرم درخواست ویزای اوکراین با امضا
  • پاسپورت با 6 ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس در ابعاد 3.5 در 4.5
  • رسید پرداخت تعرفه کنسول
  • رضایتنامه معتبر برای درخواست ویزا (برای افراد زیر 18 سال)
  • بیمه نامه درمانی معتبر
  • دعوت نامه رسمی از طرف شخص پذیرنده
  • مدرکی که ماهیت توریستی سفر را به اثبات رساند. (سفر با تور، داشتن برنامه سفر، رزرو بلیط رفت‌وبرگشت، واچر هتل و …)

سفر زمینی به اوکراین

سفر زمینی به اوکراین بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. برای این منظور شما دو راه در پیش دارید. اول اینکه تمام مسیر را به صورت زمینی بروید و دوم اینکه بخشی از مسیر را به صورت زمینی و بقیه آن را از طریق دریا طی کنید.

سفر زمینی به اوکراین

در راه اول شما ابتدا باید از مسیر آذربایجان یا گرجستان خود را به مرز روسیه برسانید. سپس باید بخشی از عرض کشور روسیه را طی کنید تا بتوانید به اوکراین وارد شوید. در این مسیر باید مسافت بیش از 3 هزار کیلومتری را طی کنید. با اینکه برای ویزای گرجستان یا آذربایجان دردسر زیادی نخواهید داشت، اما باید ویزای توریستی روسیه را بگیرید.

اما از نظر من راه دوم هم جذابیت‌های خود را دارد. در این حالت شما باید از طریق ترکیه و طی مسافت حدود 2 هزار و 300 کیلومتری خود را به شهر قره‌سو در این کشور برسانید. از این شهر کشتی‌ها شما را به اوکراین خواهند رساند. مسیر دریایی قره‌سو تا چورنومورسک حدودا 27 ساعت طول خواهد کشید. چورنومورسک (Chornomorsk) یکی از شهرهای استان اودسا محسوب می‌شود.

قیمت بلیط کشتی‌های این مسیر دریایی نیز از 115 تا 240 دلار متغیر است. مقدار دقیق این مبلغ به کابینی که شما در داخل کشتی در آن اقامت خواهید داشت بستگی دارد. کابین‌های این کشتی‌ها دارای امکانات کاملی همچون سرویس بهداشتی، حمام، تلویزیون و تخت هستند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر مسیر دریایی ترکیه تا اوکراین وب سایت ukrferry را مورد بررسی قرار دهید.

معمولا سفر زمینی یا با هدف ماجراجویی انجام خواهد شد یا اینکه هدف آن صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. در مورد سفر زمینی به اوکراین صرفه‌جویی در هزینه‌ها اتفاق نخواهد افتاد. قیمت بالای بنزین در کشور ترکیه باعث می‌شود، هزینه سفر شما بسیار افزایش یابد.

اما اگر قصد دارید تا کمی ماجراجویی کنید. توصیه می‌کنم برای یک بار هم که شده تجربه سفر زمینی به اوکراین را از دست ندهید. سفر زمینی با تمام خستگی‌هایی که دارد ارزشش را خواهد داشت.

دانستن این نکته ضروری‌ست که حتی در سفر زمینی نیز نیاز است تا ویزای تمام کشورهایی که از آنها قصد عبور دارید را در اختیار داشته باشید. برای خرید بلیط این کشتی‌ها نیز پاسپورت شما بررسی خواهد شد. در این بخش از راهنمای سفر به اوکراین سعی کردیم تا اطلاعاتی را در مورد شرایط سفر زمینی به اوکراین ارائه کنیم.

شهرهای توریستی اوکراین

شاید بتوان گفت کیف، اودسا و لویو از مهم‌ترین شهرهای توریستی در اوکراین هستند. اما شهرهای دیگری نیز همچون یالتا و خارکیف در این کشور وجود دارند که بازدید از آنها هر کسی را راضی خواهد کرد.

آب‌وهوای اوکراین

آب‌وهوای اوکراین تاثیر گرفته از هوای سرد روسیه و آب‌وهوای مرطوب دریای سیاه است. اما در زیر به شما با ارائه آمار و ارقام نیز وضعیت آب‌وهوایی اوکراین را نشان خواهیم داد. اوکراین حدود 290 روز آفتابی در سراسر سال دارد پس نیازی نیست که چندان نگران بارش و بهم خوردن برنامه‌های سفرتان باشید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 33
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 66
  • بازدید کلی : 8783
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه